Pagina's

ik heb 'vakantie'. tot vandaag want na vandaag is het niet echt vakantie meer omdat ik ondergegooid ben met huiswerk. en ik ben voor de vakantie eindelijk gaan wennen aan mijn nieuwe leven op kamers en de kunstacademie dus nu vind ik dat ik meer kan, mag en moet geven voor school. dus nu in de vakantie kan ik mooi alvast heel veel doen zodat als school weer begint ik alleen nog dingen hoef aan te vullen voor het perfecte resultaat. ach, ik verwacht niks perfects maar ik zal het proberen. maar eerst heb ik dus vakantie gehouden tot vandaag. vrijdag,zaterdag en zondag heb ik genoten van de mooie gekleurde bomen buiten en een goed boek over de Amish. ik hou van boeken over de Amish. niet te veel achter elkaar maar wel af&toe eentje. het doet me altijd denken dat het leven daar perfect is, gewoon zoals het leven hoort te zijn. maar ik weet dondersgoed dat ik mezelf dan een beetje voor de gek hou. want van de Amish mag je niet met je haren los in zwierige rokken dansen door de mooiste natuur. en dat wil ik toch echt wel kunnen doen in het perfecte leven.

vandaag hielden mama en ik een moeder-dochter-dagje. we begonnen op de noordermarkt waar ik een hele mooie warme muts en een paillettenjurk kocht. nog steeds niet dé perfecte pailetten jurk maar wel een hele mooie. daarna gingen we naar het tassenmuseum, wat echt heel erg mooi is. zo genieten al dat handwerk uit de 17e en 18e eeuw. vrouwen hadden toch niks beters te doen dan thuiszitten, dan zou ik ook al mijn tijd steken in zulke pracht! tegenwoordig gaat de tijd daar veel te snel voor.

Geen opmerkingen: