Pagina's

hallo. ik ben weer terug van vakantie. het was maar een weekje. een weekje binnenland. maar ik was er wel echt even heel hard aan toe. mijn hoofd zat een beetje vol met heel veel stomme gedachten. en ik heb me al een tijdje geleden voorgenomen en herinner mezelf er elke dag aan dat elke dag iets moois heeft en dat verdrietig zijn stom is en blij zijn leuk is. en soms dan zeg ik het wel tegen mezelf maar dan lukt het niet zo goed. dan vind ik het heerlijk om de natuur in te gaan. daar kan ik dan lekker voor niks genieten. en zeeland is daar echt perfect voor. een paar dagen was het 's avonds laag water en terwijl iedereen achter de tv zat liep ik op het strand. dansend op het ritme van de golven terwijl de wind me leidde. ik heb gerend, gesprongen, gelachen en genoten. ik word altijd weer kind in de natuur, daar voel ik me zo thuis. ik heb ook uren in het zand gelegen. gewoon met m'n ogen dicht terwijl de ruisende zee me gewichtloos maakte. ik lag daar, lekker gedachtenloos, lekker te lachen. na een lang moment rilde ik mezelf wakker. half bevroren maar wel fijn zulke momentjes. en de natuur geeft ook altijd gratis schatten weg.

 maar zeeland heeft niet alleen zon, zee, strand en wind. maar ook heel veel bloemen. en ja ik ben dol op bloemen. vooral rozenstruikjes. als ik later groot ben dan wil ik een hele tuin vol met rozenstruikjes. ze zien er altijd uit als fluweel. vooral die rode. fluweel waar mensen hun bebloede vingers aan hebben afgeveegd. maar gelukkig zijn er ook van die klaprozen die gewoon lekker zacht zijn. en waar je dan zo heerlijk tussen kan gaan liggen. heel zachtjes anders vermoord je er perongeluk honderden. want ze zijn nogal breekbaar. maar als je er dan eenmaal tussen licht. dan lijkt het net of je levend droomt. zo met die felle kleuren die langzaam voor je ogen bewegen.

ok. dit klinkt allemaal wel heel erg zweverig. maar af&toe mag een mens best zweverig zijn om daardoor weer strak met beide benen op de aarde te staan.

2 opmerkingen:

JM zei

Wat een heerlijk fijn weg droom blog heb jij zeg. Ik ben er denk ik gewoon even sprakeloos van & je bent ook nog eens super super mooi!

lola zei

lovely photos! x