Pagina's

gisteren heb ik met mijn ouders gepraat. het werd een keer tijd. 'pap en mam, ik wil stoppen met mijn opleiding' ik weet dat dit de 3e keer is dat ik met een opleiding wil stoppen of wil wisselen maar ik wil graag een fijne toekomst en ik twijfel of ik met deze opleiding een baan ga vinden waar ik gelukkig van word. het zit zo.. ik ronde mijn havo af, waar ik een jaartje te lang over heb gedaan omdat ik te lui was om franse woordjes te leren, waar ik nu spijt van heb want verder dan je t'aime kom ik niet. toen ging ik als meisje van 17 jaar naar een mbo-mode opleiding waar ik 2,5 uur heen en 2,5 uur terug voor moest reizen. mijn tijd was me iets te kostbaar en mbo was me niet creatief genoeg dus stopte ik na een maand. toen na veel thuis zitten en allerlei nare baantjes durfde ik eindelijk toelating te doen op de kunstacademie en ik werd glansrijk toegelaten. maar toen kreeg ik weer last van het standaard dingetje in mijn hoofd : enthousiast een beslissing nemen, maar als een beslissing genomen is voel ik me opeens zo gebonden, dan staat het zo vast en dus ging ik alles 500x overdenken en liet ik het negatieve denken de boventoon voeren, pakte mijn toelatingsbewijs, gooide deze weg, meldde me af via studielink.nl en ging aan een andere opleiding beginnen en ja, daar wil ik nu mee stoppen. ik heb een theoretische opleiding gekozen en ik sla mezelf voor mijn hoofd want ik had gewoon naar het Artez moeten gaan en mooie kleertjes moeten maken. Nja, ik ga eerst zaterdag naar de open dag, vragen hoelang mijn toelating geldig is, daarna een baan vinden -dat zoeken gaat nog wel het vinden is een groter probleem- en mijn tijd vullen met dingen waar ik blij van wordt. volgend schooljaar gaan we wel weer opnieuw een poging maken met het bouwen van mijn toekomst.

4 opmerkingen:

MEAUDEJOUR zei

Ik snap je heel erg goed. Hoop echt voor je dat je toelating nog geldig is!

Without struggle there is no progress! Succes

leonie zei

ja ik denk wel dat ik volgend jaar naar artez wil! en ook aan mode, zoals jij zo te zien :) volgens mij is je toelating nog geldig hoor! er zijn ook mensen van de vooropleiding die in 4 havo zitten en aangenomen worden, dan kunnen ze twee jaar later gewoon nog naar artez. liefs.

S. zei

oh succes hoor, vind het wel moedig dat je durft te stoppen en toch voor iets anders te gaan.. uiteindelijk vind je wel je weg, het is moeilijk meteen iets te vinden dat volledig je ding is

en en ik vind je blog echt leuk, ook al staat er nog niet veel op, je doet me denken aan mn beste vriendinnetje (je kan zelf oordelen op : legardiendesreves.blogspot.com )
(mss ligt het aan het rode haar ;) )

ik volg je alleszins !

--- zei

Wow, ik zit precies in hetzelfde schuitje. Ook de derde opleiding... Wil weer terug naar waar ik begonnen ben, bij communicatie. Ben je al gestopt?