Pagina's

ik doe net alsof ik aan het ontbijten ben maar stiekem eet ik gewoon geplette taart. donderdag had ik taart gemaakt voor een vriend van me die op kamers was gegaan. ik had er een huisje uitgesneden dus de randen had ik over en die snoep ik nu lekker op. als je ook eens zin hebt in makkelijke, snelle en koude taart dan bij deze het recept :

     advocaattaart/calorie-bom   
     300 cc advocaat
     2 zakjes vanillesuiker
     250 gram witte basterdsuiker
     7 blaadjes witte gelatine
     250 gram margarine
     4 eieren
     250 cl slagroom

laat de boter en de eireren op kamertemperatuur komen. maak de bodem naar keuze en zet het bakblik opzij. week de gelatine in ruim water. splits de eieren. klop de eiwitten stijf met de vanillesuiker en klop de dooiers romig met de boter en basterdzuiker en roer de advocaat door het 'dooiermengsel'. week de gelatine, knijp het uit, los het op in ½ deciliter gekookt water en laat het iets afkoelen. klop de slagroom met wat suiker en voeg en de gelatine, langzaam roerend door het 'dooiermengsel'. spatel als laatste voorzichtig de stijfgeslagen eiwitten erdoor, giet het geheel in de taartvorm en laat het opstijven in de koelkast.

Geen opmerkingen: